میخوای وارد بازار کار بشی و محصولات خودت رو بفرشی همین الان ثبت نام کن
0

مزیت ها و کاربردهای نرم افزار CRM

در واقع CRM به روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که سازمان ها برای تحلیل رفتار بین خود و مشتریان با هدف بهبود ارتباط با آن ها صورت می پذیرد. البته نرم افزار CRM بستری برای این استراتژی موفق سازمانی است که از دیگر قابلیت های این نرم افزار تسریع و بهبود روند بازاریابی و فروش است که در نهایت منجر به افزایش فروش می گردد. در ادامه به توصیف، مزیت ها و کاربردهای نرم افزار CRM خواهیم پرداخت.

CRM مخفف (Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری بوده که از آن به عنوان یک استراتژی جامع در سازمان ها یاد می شود.

نرم افزار CRM

تاثیرات نرم افزار CRM بر کسب و کار

به جرات می توان گفت جامع ترین نرم افزار سازمانی که قابلیت های مختلفی را دارا می باشد، نرم افزار  CRM است.

اگر شما هنوز درباره سرمایه گذاری بر روی این نرم افزار جامع و کاربردی مردد هستید اجازه بدهید تا چند نمونه از آمارهایی که سازمان ها پس از پیاده سازی این استراتژی منتشر کرده اند را با هم بررسی کنیم.

  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به ازای هر ۱ دلار هزینه، ۸.۷۱ دلار است. یعنی به ازای هر ۱ دلاری که شما سرمایه گذاری می کنید ۸.۷۱ دلار به شما باز می گردد.
  • نرم افزار CRM با بهره مندی از امکان BPMS (سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار)، تا ۶۹% موجب تسریع فرآیندهای مختلف سازمانی می شود.
  • حفظ مشتریان وفادار و جذب سرنخ های جدید تا ۵۶% افزایش یافته و میزان رضایتمندی مشتریان را ۷۷% افزایش می دهد.
  • دسترسی به اطلاعات و دسته بندی مشتریان ۱۰۰% راحت تر از گذشته خواهد بود و برنامه ریزی برای رفتار آن ها در خریدهای بعدی بهتر از همیشه انجام خواهد شد.
  • نرم افزار CRM در کمترین حالت ۵۰% و در بیشترین حالت ۸۳% موجب افزایش فروش در سازمان می شود.

اینها تنها بخشی از مزیت ها و کاربردهای نرم افزار CRM است که با حضور خود در سازمان ایجاد می کند. استراتژی CRM تکیه بر افزایش فروش، بهره وری و خدمات پس از فروش دارد که این موارد دقیقا وجوه تمایز سازمان های موفق و ناموفق است.

بدون نرم افزار CRM سازمان ها دچار مشکلاتی همچون:

  1. نبود امکانی جهت محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
  2. افزایش دوباره کاری و اتلاف وقت سازمان
  3. عدم وجود ارتباطات درون سازمانی
  4. افزایش هزینه های زائد سازمان
  5. افزایش مشتریان ناراضی
  6. کاهش مشتریان جدید

جهان بدون CRM

راننده ای را در نظر بگیرید که قصد سفر به شهری بسیار دورتر از محل سکونت خود را برای اولین بار دارد. این راننده برای رسیدن به مقصد خود نه نقشه ای به همراه دارد و نه شخصی که به او بخواهد در پیمودن این مسیر کمک کند.

نتیجه را بهتر است خودتان حدس بزنید. حال برای شرکت ها و پیمودن مسیر موفقیت نیز چنین مثالی صدق می کند و CRM به عنوان اصلی ترین ابزار برای طی کردن این مسیر منظور می گردد.

برای اطلاع از اخبار و مطالب در حوزه فناوری اطلاعات و برنامه نویسی مارا در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام کاربر عزیز

هر سوالی دارید در این بخش هستیم تا شما رو راهنمائی کنیم

روی لوگومون کلیک کنید

× چطور میتونم کمکتون کنم؟