میخوای وارد بازار کار بشی و محصولات خودت رو بفرشی همین الان ثبت نام کن
0

تغییرات توضیحات متا و تاثیر آن در سئو

تغییرات توضیحات متا و تاثیر آن بر سئو

تغییرات توضیحات متا و تاثیر آن در سئو

به تازگی تغییرات جدید و مهمی در توضیحات متا و نحوه جستجو در گوگل ایجاد شده است

شاید در نگاه اول آنقدر هم مهم به نظر نرسد اما از آنجایی که این تغییرات شامل تعداد کاراکتر های قابل استفاده در متا است

مطمئنا تاثیر زیادی در سئو وب سایت ها و میزان جذب مخاطب خواهد داشت.

این تغییرات هم در نسخه دسکتاپ و هم در نتایج جستجوی نشان داده شده در موبایل اعمال شده است.

البته محتوای توضیحات، کماکان از تگ Meta Description موجود در صفحات وب دریافت و به کاربران نشان داده می شود.

 

چه چیزی در توضیحات متا تغییر کرده است؟

یکی طول توضیحات متا و دیگری چهارچوبهای مربوط به آن.

در محدودیت قبلی سعی می کردیم تعداد کاراکترهای توضیحات متا را بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ و در حالت ایده آل ۱۶۵ کاراکتر نگه داریم.

اما گوگل اعلام کرده که در این آپدیت هیچ محدودیتی برای تعداد کاراکترهای توضیحات متا در نظر نگرفته است.

این تغییر از اواسط نوامبر ۲۰۱۷ ایجاد شده است اما بیشتر نتایج جستجو هنوز از همان الگوی قدیمی و از محدودیت ۱۶۰ کاراکتری پیروی می کنند.

از صفحات مهم‌تان شروع کنید، و توضیحات متای لندینگ پیج های مهم تان را مطابق با الگوی جدید بهینه سازی کنید

 

تاثیر این تغییرات چه خواهد بود؟

 

۱- نحوه نگارش و بهینه سازی توضیحات متا تغییر خواهد کرد.

حالا که فضای بیشتری برای توضیحات مطلب داریم ، دستمون در ترغیب مخاطب برای کلیک روی وبسایت ما باز تره

و تا جایی که میتوانیم ، باید سعی کنیم جواب مخاطب را در همان توضیحات متا بدهیم

حتی اگر ترافیک ورودی را فدای «کمک به کاربران» کرده باشیم. چرا که در این حالت شانس بیشتری برای بهبود رنک گوگل خواهیم داشت.

۲- نرخ کلیک شما (CTR) تغییر خواهد کرد.

ممکن است تعداد کلیک ها و تعداد ورود مخاطبان کاهش پیدا کند.

بیایید محتوای وبسایت را به دو حالت پیچیده و ساده تقسیم کنیم. وقتی کاربران دنبال پاسخ سوالی ساده در گوگل می گردند ؛

توضیحات بیشتر در صفحه نتایج ممکن است آنها را از ورود به وبسایت و مطالعه بیشتر بی نیاز کند.

بر عکس، اگر موضوعی پیچیده مثلا «شکل گیری ابر نو اختر» را در گوگل جستجو می کنند؛

توضیحات بیشتر می تواند آنها را قانع کند که در وبسایت شما پاسخ سوالشان را خواهند یافت.

۳- نتایج پایین تر شانس کمتری خواهند داشت.

این افزایش کاراکتر توضیحات متا باعث میشه که سایت هایی که رنک پایین تری دارن نیاز به اسکرول کردن بیشتر در صفحه نتایج گوگل داشته باشن

به این دلیل که قبلا چون توضیحات کمتر بود ، جای بیشتری برای نمایش لینک سایت ها بود ؛

اما با وجود این تغییرات مخصوصا در موبایل ها این مشکل بیشتر به چشم خواهد آمد

 

مطالب بخش بازاریابی را از دست ندهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام کاربر عزیز

هر سوالی دارید در این بخش هستیم تا شما رو راهنمائی کنیم

روی لوگومون کلیک کنید

× چطور میتونم کمکتون کنم؟