میخوای وارد بازار کار بشی و محصولات خودت رو بفرشی همین الان ثبت نام کن
0

تگ head در html

تگ head در Html قسمت دوم

در قسمت قبل در مورد تگ head مطالبی را عنوان کردیم و فراداده های آن را بیان کردیم که داری چند تگ بودند.

از بین فراداده های تگ head تگ title را توضیح دادیم که عنوان سند را نشان می دهد .

حالا می خواهیم در مورد تگ های style و meta و link و script و base توضیحاتی را بیان کنیم .

 

تگ  style

از تگ style برای Style دهی عناصر در همان سند برای یک صفحه HTML استفاده می شود .
البته این کار حرفه ای نبوده و ارزش سئو سایت را پایین می آورد اما گاهی مواقع که نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه می شود یک سند برای style دهی با فرمت css ایجاد کرده و به سند خود الحاق کنیم .
<style>
body {background-color: powderblue;}
h1 {color: red;}
{color: blue;}
</style>

تگ  link

تگ link رابطه بین سند فعلی و یک منبع خارجی را تعریف می کند.
تگ link اغلب برای پیوند به سندهای style sheet استفاده می شود.
<link rel=”stylesheet” href=”style.css”>
در واقع مثال بالا سند style.css ما که برای استایل دهی تگ ها مورد استفاده قرار گرفته است به سند حال ما پیوند می دهد

تگ meta

تگ meta به طور معمول برای تعیین مجموعه کاراکترها ، توضیحات صفحه ، کلمات کلیدی ، نویسنده سند و تنظیمات نمای نمایش استفاده می شود. و بین head قرار می گیردند
این فراداده در صفحه نمایش داده نمی شود ، اما توسط مرورگرها (نحوه نمایش محتوا یا بارگیری مجدد صفحه) ، موتورهای جستجو (کلمات کلیدی) و سایر سرویس های وب استفاده می شود. که از عوامل مهم سئو می باشد
برای مثال
<meta charset=”UTF-8″>

موجودیت سند را تعریف می کند

 

<meta name=”keywords” content=”HTML, CSS, JavaScript”>

کلمات کلیدی را برای موتورهای جستجو تعریف کنید .

 

<meta name=”description” content=”Free Web tutorials”>

توضیحاتی در مورد صفحه وب ارائه می دهد

 

<meta name=”author” content=”John Doe”>
نویسنده یک صفحه را تعریف کنید.

 

<meta http-equiv=”refresh” content=”60″>
هر ۶۰ ثانیه سند را بروز رسانی می کند .

 

<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
تنظیم نمای دید برای اینکه وب سایت شما در همه دستگاه ها خوب به نظر برسد .

 

تنظیمات نمای دید یا Viewport

نمای دید قسمت قابل مشاهده کاربر در یک صفحه وب است. که در دستگاه متفاوت است – در تلفن همراه نسبت به صفحه رایانه کوچکتر خواهد بود.
شما باید تگ  meta زیر را در تمام صفحات وب خود تعریف کنید .
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
این به مرورگر دستورالعمل نحوه کنترل ابعاد و مقیاس بندی صفحه را می دهد.
width=device-width عرض صفحه را برای متناسب با عرض صفحه دستگاه تنظیم می کند (که بسته به دستگاه متفاوت خواهد بود).
initial-scale=1.0 سطح بزرگنمایی اولیه را هنگام بارگذاری صفحه توسط مرورگر تنظیم می کند.

 

تگ  script

از تگ script  برای تعریف JavaScript های سمت کلاینت استفاده می شود.
<script>
function myFunction() {
 document.getElementById(“demo”).innerHTML = “Hello JavaScript!”;
}
</script>
در مثال بالا به یک عنصر با  “id=”demo   می نویسد Hello JavaScript

توجه : در هنگام استفاده از کدهای جاوا اسکریپت سنگینی سند را هم ملاحظه کنید که در صورت سنگین بود سند دیر لود شدن و دیر بارگذاری سند وجود دارد

 

تگ base

یک URL پیش فرض برای تمام لینک های موجود در صفحه استفاده می شود

در هرسند حد اکثر یک base می تواند وجود داشته باشد و این تگ باید در head قرار گیرد.

برای تگ base باید از صفت href یا target و یا هر دو استفاده کنیم.

تگ base را به عنوان اولین عنصر در head قرار دهید تا سایر اجزای موجود در این بخش از اطلاعات base استفاده کنند.

<head>
<base href=”http://coderschool.ir/ target=”_blank”>
</head>

 

 

امیدواریم این بخش از آموزش در مورد تگ head و فراداده ها نیز برای شما مفید و جالب واقع شده باشد و ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام کاربر عزیز

هر سوالی دارید در این بخش هستیم تا شما رو راهنمائی کنیم

روی لوگومون کلیک کنید

× چطور میتونم کمکتون کنم؟