میخوای وارد بازار کار بشی و محصولات خودت رو بفرشی همین الان ثبت نام کن
0

نیچ مارکتینگ چیست؟ (Niche Marketing)

نیچ مارکتینگ | Niche marketing

نیچ مارکتینگ چیست؟ (Niche Marketing)

شاید کلمه نیچ بار ها و بار ها به گوشتان خورده باشد و برایتان این سوال ایجاد شود که نیچ مارکتینگ یعنی چی؟

در این مطلب قصد ارائه توضیحات و چندین مثال برای نیچ مارکتینگ رو داریم.

 

مطالب بخش بازاریابی مدرسه کدنویسی رو از دست ندین.

 

در علم بازاریابی

نیچ کردن در لغت به معنای کوچک کردن است.

در علم بازاریابی ، نیچ مارکتینگ زمانی اتفاق میافتد که در زمینه کاری ما ، رقیب های دانه درشت زیادی داشته باشیم.

و سهم بسیار زیادی از بازار هدف ما توسط همان رقیب های دانه درشت اشغال شده باشد.

در این صورت شاید حتی با تبلیغات گسترده هم نشه رقابت کرد.

 

حالا نیچ مارکتینگ دقیقا چیه؟

در واقع زمانی که بازار هدف به میزان بسیار زیادی اشغال شده باشد ، تنها کاری که میتوان انجام داد ، نوآوریه.

که در بیشتر موارد ، پیدا کردن ایده جدید برای کسب و کارمان بسیار سخت خواهد بود.

پس چاره چیه؟

بله ، نیچ مارکتینگ

وقتی شما کسب و کارتون رو تازه تاسیس کردین ؛

یه ماهی کوچیک توی یه دریای بزرگ با ماهی های خیلی بزرگین ؛

که یه عمر طول میکشه تا خودتون رو به اون ماهی ها برسونین ؛

اما شما میتونین اون دریا رو به یه حوض تبدیل کنین ؛

 درسته اندازه شما تغییر نکرده ولی اون ماهی های بزرگ توی اون حوض جا نمیشن.

و شما میشین بزرگ اون حوض.

 

منظورمو متوجه شدین؟

در واقع اگر مثلا ما قصد راه اندازی یک مغازه فروش تنقلات رو داشته باشیم ، اگه همون اول همه جور تنقلات بیاریم

بیشتر
آموزش رولت کالباس

دیگه با سوپرمارکت فرقی نداریم ، که تازه رقیب های زیادی هم داریم.

ما میایم مثلا فقط کاکائو میفروشیم ، انواع و اقسام مختلف کاکائو با شکل ها و طعم ها و رنگ های مختلف.

اونوقت هرکی کاکائو بخواد دلش میخواد بیاد تو مغازه شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام کاربر عزیز

هر سوالی دارید در این بخش هستیم تا شما رو راهنمائی کنیم

روی لوگومون کلیک کنید

× چطور میتونم کمکتون کنم؟