میخوای وارد بازار کار بشی و محصولات خودت رو بفرشی همین الان ثبت نام کن
0

نحوه طراحی کاراکتر تاثیرگذار و جذاب

درک و شناخت خوب و حرفه‌ای در زمینه نحوه طراحی کاراکتر تاثیرگذار و جذاب به شما کمک می‌کند تا کارکترهای پرطرفداری خلق نمایید . کاراکتر‌ها یکی از ارکان اصلی کار‌های انیمیشنی هستند که بیش از هر المان دیگری باید به آن توجه کرد. کاراکترتان را خوب بفهمید، با شناخت کامل کاراکترتان، می‌توانید عکس العمل‌های قابل باوری را در کشمکش‌های داستان برایش پیش بینی کنید.

نحوه طراحی کاراکتر تاثیرگذار و جذاب

گروه هدف

درباره بیننده‌های اثر خود فکر کنید. به عنوان مثال اگر کاراکتر‌ها برای گروه سنی بچه‌ها ساخته می‌شود باید از شکل‌های پایه‌ای و رنگ‌های شاد در آن استفاده شود. اگر شما بر روی یک مشتری خاص کار می‌کنید، جامعه هدفی که قرار است کاراکتر برای آن‌ها به نمایش در بیاید همواره بر همه چیز مقدم‌تر است.

تحقیق و ارزیابی

سعی بر پیدا کردن دلیل اینکه چرا برخی کاراکتر‌ها موفق بودند و برخی ناموفق بسیار به ما کمک خواهد کرد. کاراکتر‌های دیگر را مورد مطالعه قرار دهید و به این پی ببرید که چه چیز‌هایی باعث شده اند تا آن‌ها را موفق کنند و چه فاکتور‌هایی توانسته شما را به خود جذب کند و شما آن‌ها را دوست دارید.

تاثیر بصری

چه شما در حال خلق یک میمون، ربات و یا یک هیولا باشید، از این اطمینان دارید که هزاران کاراکتر مشابه نیز وجود دارد. کاراکتر شما نیاز دارد تا از لحاظ بصری قوی و جذاب به نظر برسد تا توجه بیننده‌ها را به خود جلب کند.

رنگ‌ها

رنگ‌ها می‌توانند در شخصیت کاراکتر مشارکت خوبی داشته باشند. عموما رنگ‌های تاریک مثل سیاه، بنفش و خاکستری آدم‌های بد و شیطان صفت را به تصویر می‌کشند. رنگ‌های روشن از جمله سفید، آبی، صورتی و زرد معصومیت و پاکی را به نمایش می‌گذارند.

بیشتر
بسته بندی در گرافیک چیست؟

ویژگی‌های اغراق آمیز

اغراق کردن به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های خاص و مورد نظر کاراکتر را به صورت برجسته و قابل مشاهده به نمایش بگذارید. ویژگی‌های اغراق آمیز به بیننده‌ها برای تشخیص خصوصیت کلیدی و شاخص کاراکتر‌ها کمک فراوانی می‌کند.

شخصیت دادن به کاراکتر

یک ظاهر خوب به تنهایی برای ساختن یک کاراکتر با شخصیت خوب کافی نیست. شخصیت کاراکتر می‌تواند از طریق انیماتور‌ها آشکار شود، زمانی که ما واکنش این کاراکتر را به اتفاقات مشاهده می‌کنیم. شخصیت کاراکتر شما حتما نباید به صورت خاص و ویژه‌ای قابل قبول باشد، اما به این نیاز دارد که حتما جذاب باشد (مگر اینکه کاراکتر شما به صورت عمدی و به منظور خاصی اینگونه نباشد).

احساسات کاراکتر

نشان دادن گسترهٔ وسیعی از احساسات و به تصویر کشیدن بالا و پایین‌های زندگی کاراکتر، کاراکتر شما را به نحو مطلوبی نشان خواهد داد و او را توصیف خواهد کرد. بسته به شخصیت او شکل احساسات می‌تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال بیان احساسات می‌تواند به صورت بی صدا و یا با هیجان و سر و صدا همراه باشد.

خلق یک محیط مناسب

همانطور که شما داستانی را برای کاراکتر خود درست کنید، به همین ترتیب هم نیاز دارید تا محیطی را برای فهم درست داستان و موقعیت کاراکتر خلق کنید. دنیای که کاراکتر شما در آن زندگی می‌کند باید با خود کاراکتر و اتفاقات داستان همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت ترکیب نه چندان جالبی خواهید داشت.

تنظیم دقیق فیگور

هر المانی که شما برای خلق کاراکتر استفاده می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصیات فاکتور‌هایی که در صورت کاراکتر وجود دارد می‌تواند بسیار مهم باشد و تغییرات جزیی در برخی از آن‌ها می‌تواند باعث تغییرات زیادی در کاراکتر شود.

بیشتر
اینفوگرافی تاثیرگذار

هدف‌ها و آرزو ها

همواره نیرویی در پشت شخصیت کاراکتر وجود دارد که او را به سمت آنچه که می‌خواهد هدایت می‌کند. گاهی اوقات هم البته وجود دارد که نقص‌ها و عیب‌های کاراکتر می‌تواند او را جذاب کند.

ساختن داستان پس زمینه

اگر شما کاراکتری را طراحی کرده اید برای موجودیت دادن به او و شخصیت او و چیزی که باعث شده تا او اینگونه باشد نیاز به یک داستان پیش زمینه دارید. ما از طریق این داستان پیش زمینه متوجه می‌شویم که او چرا و چگونه وارد ماجرای اصلی شده است، عادت‌ها و اعتقادات او چیست، چه تجربیاتی در طول زندگی به دست آورده است و مواردی از این قبیل. گاهی اوقات حتی این داستان پیش زمینه ممکن است از داستان اصلی که کاراکتر در او وارد شده است جذاب‌تر باشد.

در داستان‌ها انواع شخصیت و کاراکتر وجود دارد که برای مثال انواع زیر را می‌توان نام برد :

  • کاراکتر اصلی Main Character
  • کاراکتر فرعی Sopporting Character
  • کاراکتر‌های ضعیف Minor Characters
  • کاراکتر‌های مخالف Opposing Characters
  • و…

اکثر این کاراکتر‌ها به عنوان ابزاری در جهت کمک به نقل بهتر و مناسب‌تر داستان حضور دارند. طراح کاراکتر، بر روی تمامی جوانب یک شخصیت اصلی مانند مهربانی، خشم، دقت، قدرت و … قبل از خلق اثر فکر کرده و در نهایت با استفاده از ابزار مختلف مانند تناسبات، آناتومی، حالت چهره و دیگر عوامل شکل دهنده کارکتر سعی در تلقین آن احساسات به بیننده می‌نماید.

بک استوری Back Story چیست؟

به روند تشریح کاراکتر‌ها Back Story گفته می‌شود.در این پس زمینهٔ کاراکتر، بیوگرافی کاراکتر قرار دارد که در آن تمامی موارد از جمله : ویژگی‌های فیزیکی، آموزشی، حکایت زندگی، خانواده، روابط، نوع زندگی، محبوبیت‌ها، ورزش، موفقیت، شکست، مریضی‌های گذشته، اختلالات، استعداد، ترس‌ها و تعداد بی شماری خصیصه دیگر ذکر می‌شود.

بیشتر
طراحی و تقسیم بندی انواع پوستر

باید سعی کرد که در کوتاهترین زمان ممکن، بیننده کلیه حس‌های مربوط به کاراکتر شما را درک نماید. برای رسیدن به این منظور باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • خواسته و هدف کاراکتر
  • دورنمای اخلاقی
  • سطح توانمندی در تلاش برای رسیدن به هدف و خواسته
  • ویژگی احساسی یا منطقی بودن کارکتر
  • استعداد خاص کارکتر
  • بزرگترین عیب
  • دیدگاه شخصیت در رابطه با خودش
  • نظر دیگران نسبت به شخصیت
  • و…

این موارد شخصیت کاراکتر را شکل می‌دهد تا کارکتر قابل باورتری باشد.

بازبینی و اصلاح داستان و کارکتر

اگر این مشخصه‌ها، به روند طراحی کاراکتر تان کمکی نکرد می‌توانید یا داستان، یا کاراکتر و یا هر دو را بازبینی و اصلاح کنید.
اگر با چندین شخصیت سر و کار دارید، این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد:

  • انتظار شما از هر کاراکتر چیست و اهداف این کاراکترهاچگونه چالش‌هایی در داستان ایجاد می‌کند؟
  • روابط کاراکتر‌ها چگونه است ؟ : کاراکتر‌ها روابطی با هم دارند؟
  • آیا پس زمینه‌ای نسبت به یکدیگر دارند؟
  • آیا غریبه هستند ؟ آشنا هستند ؟ دوست هستند یا دشمن ؟ برادر هستند یا خواهر ؟ و…
  • وضعیت دراماتیکی هر کاراکتر چگونه است ؟ : این وضع، بستگی به عمق روابط آن‌ها دارد، این وضعیت قابل تغییر نیز هست.

برای اطلاع از اخبار و مطالب در این حوزه ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام کاربر عزیز

هر سوالی دارید در این بخش هستیم تا شما رو راهنمائی کنیم

روی لوگومون کلیک کنید

× چطور میتونم کمکتون کنم؟