فروشنده شوید و کسب در آمد کنید
09142393101
0

تاثیرات برندینگ بر رفتار مصرف کننده

تاثیرات برندینگ بر رفتار مصرف کننده فقط در انتخاب نیست! تاثیر بر سبک زندگیه!‌

برندینگ در زمان خیلی دور، صرفا برای شناسایی احشام گاوداران از همدیگر استفاده میشد!

بعدتر که کشاورزی و دامداری پیشرفت کرد و افراد مختلف محصولات خود را به بازار برای فروش می‌آوردند؛

برای اینکه بدانند هر محصول برای کیست از برندینگ استفاده می‌کردند.‌

اما امروز، هدف بزرگ‌تر از آن است! برندینگ نه تنها برای تفکیک محصولات از هم، بلکه برای وفادار‌سازی مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود.‌

 

برند ها برای مشتریان آرزو میسازند.

هر برندینگ خوب در خود المان هایی قرار میدهد که آن را برای مصرف کنندگانش خواستنی میکند.

ورای منطق ، یک برندینگ عالی میتواند مخاطب را ترغیب کند تا محصولش را بخواهد ، حتی اگر بتواند با قیمت کمتر محصول مشابهی را دریافت کند.

طرفداران پر و پا قرص اپل ، اگر حتی اپل گوشی ضعیف و گرانقیمتی هم عرضه کند ، برند موبایلشان را تعویض نخواهند کرد.

 

برند در تصویر فرد از خودش جای میگیرد.

برندینگ نقش مهمی در ساخت تصویری که هر فرد از خودش دارد ایفا میکند.

معمولا انسان ها فارق از تصویری که دیگران از آنها دارند ،

تصویری شخصی از خودشان تصور میکنند که ریشه در سلایق و همچنین آرزو هایشان دارد.

مثلا اگر فردی خودش را با تیپ و قیافه خاصی تصور میکند ،

که ریشه در نوع تفکر خودش دارد به دنبال برندی از لباس میرود که با این نگاه و سبک تولید میکند.

یکی از برند های موفق در این زمینه برند نایکی است که در تبلیغاتش خود را به برندی که ورزشکاران از آن استفاده می کنند جا انداخته.

این باعث میشود افرادی که حتی در ابتدای راه ورزش هستند به خرید گرم‌کن ها و یا کفش های نایکی علاقه مند باشند.

 

برند ها وفاداری به دست می آورند.

در طولانی مدت افراد رابطه‌ی قوی ای با برندی که از آن استفاده میکنند به دست می آورند.

پس از سالها استفاده از یک برند به دلیل حس نوستالژی که با آن ساخته اند حاضر به تغییر به محصول مشابه از برند دیگر نیستند.

پدر من ، باور دارد دوربین عکاسی نیکون از کنون بهتر است! او نه عکاس است و نه دوربین حرفه ای دارد!

بلکه به خاطر اینکه در جوانی دوربین عکاسی و سفر میگذرانده ؛

دوربین نیکون یادآور دوران خوش جوانی اوست.

 

برند ها بر نیت درونی خریداران تاثیر میگذارند.

برند ها فقط محصول را به مخاطبانشان عرضه نمیکنند ، بلکه حسی که همراه آن وجود دارد را به مصرف کننده ارائه میکنند.

ممکن است مصرف کننده لباسی بخرد و قصدش خرید آن لباس باشد ؛

اما ممکن است همان لباس را از برندی که دوس دار محیط زیست بخرد که در این حالت او خواهان پاکیزگی محیط زیست است.

برند ها قابلیت این را دارند که اعتماد مصرف کننده را جلب کنند و بر تصمیم گیری هایشان تاثیر بگذارندو مشابه همین استفاده را سالها پبش مک دونالد انجام داد.

در سال ۲۰۰۴ مستندی به نام Super Size Me به مک دونالد و تاثیر آن در افزایش وزن مصرف کننده ها پرداخت که باعث کاهش زیاد مشتریان این برند شد.

صاحبان این برند برای بهبود این تصویر ، به افزایش منوی غداها به سمت غذا های سالم ، سبزیجات و سالاد پرداختند تا مجددا اعتماد مشتریان را جلب کرد.

و این بود تاثیرات برندینگ بر رفتار مصرف کننده

 

مطالب بخشهای  جذب ثروت و بازاریابی انستاگرام را از دست ندهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *